Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

Πώς να ζείτε χωρίς ρολόι



Έχετε ποτέ ευχηθεί να μην πέρναγε ο χρόνος τόσο γρήγορα;

Φυσικά και δεν εννοώ το χρόνο με την κυριολεκτική έννοια. Αλλά εννοώ το χρόνο με την έννοια των στιγμών που ζούμε σε αυτό το διάστημα.







Συνεχώς, δεν αναρωτιέστε:

  • Τι ώρα είναι; 
  • Πόσος χρόνος έχει μείνει;
  • Πόσο χρόνο θέλουμε για να φτάσουμε;
  • Περιμένω αρκετή ώρα, δεν έχω περισσότερο χρόνο.
  • Πρέπει να βιαστούμε.
  • Αν αργήσουμε, πιθανόν να έχουμε πρόβλημα.

Αν αναλογιστεί κανείς πόσο χρόνο ξοδεύουμε για διάφορα ανούσια πράγματα, είναι εκπληκτικό για το πόσο βασανιζόμαστε. Η διαχείριση του χρόνου είναι πολύ σημαντικό στην ζωή μας, βοηθώντας μας να φτάσουμε στην επιτυχία σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
 
Αυτό που έχω προσέξει στην προσωπική μου ζωή είναι ότι όσο περισσότερο προσπάθησα να διαχειριστώ το χρόνο μου, τόσο περισσότερο ανήσυχος ήμουν.
 
Πάντα προσπαθούσα να

  • Να βεβαιωθώ ότι υπάρχει αρκετός χρόνος.
  • Να προγραμματίσω τις δουλειές μου αποτελεσματικά.
  • Να μην αφήσω το χρόνο να ξεφύγει από τις προσωπικές μου ανάγκες.

Δεν είναι γελοίο όλο αυτό;

Προσπαθώντας να διαχειριστώ τον προσωπικό μου χρόνο πάντα είμαι ανήσυχος και πιστεύω ότι δεν έχω αρκετό χρόνο να κάνω όλα αυτά που θέλω. Πάντα σκέφτομαι πώς θα μπορούσα να ξοδέψω το χρόνο μου πιο αποτελεσματικά. Αλλά ο σκοπός της ζωής είναι να την διασκεδάζουμε, έτσι δεν είναι ?

Μερικά βήματα για να σκοτώνουμε την ανησυχία που μας προκαλεί το ρολόι:

  • Διάλεξε ένα θέμα κάθε μήνα Ελάχιστοι άνθρωποι θέτουν στόχους. Εγώ δεν είμαι μέσα σε αυτούς. Θεωρώ ότι οι στόχοι μου προκαλούν ανησυχία γιατί πάντα σκέφτομαι τι θα μπορούσα να είχα κάνει καλύτερα. Για αυτό, διαλέγω ένα θέμα κάθε μήνα και επικεντρώνω την ενέργεια μου εκεί. Αυτό το μήνα έθεσα στόχο να βελτιώσω την ικανότητα μου να συγκεντρώνομαι.

  • Εστιάστε στην εβδομάδα Εστιάστε την εκπλήρωση των εργασιών σας μέσα στα πλαίσια της εβδομάδας. Δείτε ποιες δουλειές πρέπει να γίνουν μέσα στην εβδομάδα και κάντε ένα μίνι προγραμματισμό. Έτσι θα μειώσετε το άγχος σας και θα λειτουργείτε καλύτερα.

  • Ακολούθα τους ρυθμούς σου Ακολούθα τους ρυθμούς της ενέργειας σου και άκουσε το σώμα σου. Όταν χρειάζεται να πάρεις ένα διάλειμμα, πάρε. Σκέψου τι μπορεί να σε βοηθήσει και να σε κάνει να χαλαρώσεις.

  • Προγραμμάτισε όταν το χρειάζεσαι Είναι λογικό ότι δεν μπορούμε να ακυρώσουμε όλες τις προγραμματισμένες υποχρεώσεις μας. Πρέπει να βρείτε λίγο χρόνο ώστε να προετοιμάζετε τα των προτέρων και να μεταβαίνετε στο μετέπειτα. Έτσι δεν θα νιώθετε ότι βρίσκεστε σε εγρήγορση.

  • Βάλε μια τάξη Προσωπικά μου αρέσει να εστιάζω την δουλειά μου γύρω από μεγάλα και ενδιαφέροντα έργα. Όταν το κάνω, σχεδιάζω τα απαραίτητα βήματα και τους απαραίτητους στόχους. Αλλά το πιο τρομερό στην υπόθεση αυτή είναι ότι πρέπει να βάλετε μια τάξη στις ενέργειες που θα κάνετε. Όταν είστε βαθιά παθιασμένος με την δουλειά σας, είναι πολύ εύκολο να απορροφηθείς σε αυτήν και να χάσεις τον χρόνο.

  • Μην αγχώνεσαι Ξοδεύουμε πολύ χρόνο στο να προσπαθούμε να βρούμε πού να διασκεδάσουμε και πότε θα φθάσουμε στο χώρο διασκέδασης. Συνήθως αυτό συμβαίνει σε μεγαλούπολη. Επίσης, ξοδεύουμε ελάχιστο χρόνο για να σκεφτούμε τι θα κάνουμε στο μέλλον μας. Ενώ αυτό είναι μερικές φορές απαραίτητο να γίνετε στην ζωή μας, ωστόσο καμιά φορά πρέπει να ξενοιάζομαι, ξεχνώντας παρελθόν και μέλλον. Το μέλλον θα είναι εκεί και αύριο.



Θέλω να μεταφέρω την ιστορία ενός φίλου. Ο φίλος είχε πάει μαζί με άλλους επιχειρηματίες φίλους του στο Μπαλί για διακοπές με ταξιδιωτικό γραφείο. Τα ταξιδιωτικά γραφεία ακολουθούν, ως συνήθως, κάποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία. Καθώς περίμεναν να ξεκινήσει μια εκδήλωση ρωτούσαν επανελλημένα πότε θα ξεκινήσει η εκδήλωση αυτή. Ο οικοδεσπότης του γραφείου απαντούσε ότι «Θα ξεκινήσει, όταν ξεκινήσει».

Μπορείτε να καταλάβετε πόσο προβληματισμένοι είναι αυτοί οι άνθρωποι;

Οι κάτοικοι του Μπαλί είναι διάσημοι για το πόσο ελεύθεροι και χαρούμενοι άνθρωποι είναι. Δεν τους ενδιαφέρει ο χρόνος και δεν το προσπαθούν και πολύ. Είναι σε ένα κόσμο χωρίς άγχος. Αντίθετα, οι τουρίστες ήταν συντρίμμια. Δεν μπορούν να περιμένουν για πολύ έχοντας μάθει όλα να γίνονται στην ώρα τους.

Άρα, ποιον από τους δυο τύπους θα προτιμούσατε: Να είστε αυστηρά σε πρόγραμμα ή να είστε χαρούμενοι?